Warning: Creating default object from empty value in /home3/morabiyo/morabi-you.ir/wp-content/plugins/medify-core/includes/framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
رژیم کاهش وزن | رژیم کاهش وزن سریع | رژیم کاهش وزن ارزان - کلینیک بدنسازی مربی تو
کلینیک تخصصی مربی تو
تهران - سعادت آباد
کلینیک تخصصی مربی تو
پشتیبانی 24/7
09353132500
شنبه -4شنبه: 8.00 - 20.00
پنج شنبه - جمعه : 9.00 - 16.00
25 اردیبهشت 1400 توسط alikianpoor 0 دیدگاه

رژیم کاهش وزن | رژیم کاهش وزن سریع | رژیم کاهش وزن ارزان

رژیم کاهش وزن | رژیم کاهش وزن سریع | رژیم کاهش وزن ارزان

رژیم کاهش وزن | رژیم کاهش وزن سریع | رژیم کاهش وزن ارزان

۱. رژیم لاغری پالئو

رژیم پالئو یا paleo به رژیم غارنشینی یا رژیم انسان های اولیه نیز گفته می شود. کسانی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند بهتر است غذاهایی بخوریم که اجداد شکارچی ما پیش از توسعه کشاورزی به عنوان غذای اصلی مصرف می کردند.

 

 

 

رژیم غذایی پالئو چگونه به کاهش وزن افراد کمک می کنند؟

کسانی که رژیم پالئو می گیرند باید غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه ها، مغزها و دانه ها را بیشتر مصرف کنند. غذاهای فرآوری شده، غلات و لبنیات نیز از ممنوعیات پالئو هستند

 

 

مزایا و معایب رژیم پالئو کدامند؟

مزایا

  • دنبال کردن این رژیم غذایی در دراز مدت باعث کاهش وزن موثر و کاهش سایز دور کمر می شود.
  • به کاهش احتمال ابتلاء به بیماری های قلبی و عروقی مانند کلسترول بالا، قند خون بالا، فشار خون و تری گلیسرید کمک می کند.

معایب

رژیم لاغری پالئو مصرف برخی غلات، حبوبات و لبنیات که سالم و مقوی هستند را به شدت کاهش می دهد.

 

۲. رژیم غذایی وگان

رژیم وگان یا (Vegan) یکی از اخلاقی ترین و موثرترین رژیم های کاهش وزن است که این روزها دیگر تنها برای کاهش وزن نبوده و برای موضوعات زیست محیطی و اخلاقی مورد علاقه است.

 

۳. رژیم کم کربوهیدارت

یکی از قدیمی ترین روش های کاهش وزن ایجاد تغییرات در میزان کربوهیدارت دریافتی به جهت کاهش وزن بیشتر است. تعداد بسیار زیادی رژیم لاغری سریع و کم کربوهیدارت وجود دارد سنگ بنای همگی کاهش میزان کربوهیدارت در ژریم غذایی است. در هر روش مقدار مشخصی کربوهیدارت مصرف می شود. اما در اغلب این رژیم ها مصرف کربوهیدرات به میزان ۲۰–۱۵۰ گرم در روز کاهش میابد.

رژیم کم کربوهیدارت چطور به کاهش وزن افراد چاق کمک می کند؟

  • به سادگی، افرادی که این رژیم را اجرا می کنند باید مصرف پروتئین و چربی های خود را افزایش داده و مصرف کربوهیدارت ها را به شدت کاهش دهند.
  • زمانی که کربوهیدارت های کمتری وارد بدن شوند، اسید های چرب به جای آن ها وارد جریان خود و کبد می شوند. در نهایت این اسیدها در داخل کبد به کتون تبدیل می شوند.
  • بدن در غیاب کربوهیدارت ها از اسید چرب و کتون به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده می کند. این رژیم مخصوصا در افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند موثرتر است.
  • مصرف رژیم های این چنینی به کاهش چربی شکم و پهلو کمک بسیار زیادی می کند.

۵. رژیم غذایی فوق العاده کم چرب

رژیم لاغری فوق العاده کم چرب (Ultra-Low-Fat) نوعی روش کاهش وزن با کاهش میزان چربی مصرفی روزانه است. در این رژیم غذایی، میزان چربی مصرفی روزانه باید به کمتر از ۱۰ درصد تمام کالری دریافتی روزانه برسد.

رژیم فوق العاده کم چرب چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

این رژیم لاغری بیشتر گیاهی است و در آن میزان مصرف مواد غذایی با حیوانی بسیار اندک است. بنابراین، به طور کلی از نظر کربوهیدرات بسیار غنی است. میزان مصرف کربوهیدارت ها در این رژیم نزدیک ۸۰ درصد و پروتئین نیز ۱۰ درصد از کالری روزانه است.

فواید و مزایای رژیم فوق العاده کم چرب چیست؟

مزایا

  • ثابت شده که این رژیم لاغری سریع برای کاهش وزن در بین افراد چاق بسیار موفق است.
  • پیشرفت بیماری مولتیپل اسکلروزیس را کند می کند
  • به کاهش کلسترول خون و بیماری های عروق کمک می کند

معایب

  • رژیم های این چنینی اگر برای مدت طولانی دنبال شوند به دلیل بالا بودن میزان مصرف کربوهیدارت ها منجر به دیابت نوع ۲ می شود
  • محدودیت چربی ممکن است مشکلات طولانی مدت ایجاد کند ، زیرا چربی نقش های مهمی در بدن شما دارد.
  • علاوه بر این ، یک رژیم غذایی کم چربی مصرف بسیاری از غذاهای سالم را محدود می کند ، زیرا رژیم فوق العاده کم چرب تنوع زیادی ندارد و رعایت آن بسیار سخت است.

تعریف چاقی چیست؟

برای اینکه بتوانید چاقی را درمان کنید ابتدا باید با چاقی کامل و صحیح آشنا شوید. با پاسخ مختصر و مفید به چند سوال شروع می‌کنیم:

1. چه زمان فرد را می‌توان چاق در نظر گرفت؟

چاقی در حالت کلی به افزایش بیش از حد مجاز چربی، در یک یا چند ناحیه از بدن اطلاق می‌شود.

زمانی فرد را چاق می‌دانند که بر اساس اندازه‌گیری‌ها و مقیاس‌های تعریف شده، افزایش تجمع چربی در بدن آن فرد محرز شود.

1. چاقی باعث ایجاد چه بیماری‌هایی خواهد شد؟

بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، مشکلات تنفسی، دیابت نوع 2، اختلالات خواب، التهاب استخوانی و مفصلی، سنگ کیسه صفرا، استرس، اختلالات هورمونی نظیر قطع قاعدگی یا قاعدگی دردناک در ارتباط مستقیم با چاقی هستند و نکته مهم این است که چاقی می‌تواند در نهایت منجر به سرطان‌هایی نظیر اندومتر، پستان، پروستات و کلون نیز بشود.

2. کدام بیماری‌ها در کنار چاقی نیاز به توجه ویژه خواهند داشت؟

برخی بیماری‌ها از جمله بیماری عروق کرونری قلب، دیابت نوع 2 و اختلالات خواب، زمانی که همراه با چاقی باشند، نیاز به توجه ویژه خواهند داشت. از جمله بیماری‌های قلبی زیر:

  1. سابقه سکته قلبی
  2. آنژین صدری
  3.  جراحی عروق کرونری

همچنین اختلالات خواب در کنار چاقی زمانی نیازمند توجه ویژه خواهد بود که برخی از علائم نظیر خر و پف و قطع تنفس در حین خواب که منجر به پریدن ناگهانی خواهد شد، بروز کنند.

3. برای مدیریت بیماری‌های مرتبط با چاقی چه اقداماتی نیاز است؟

بررسی میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون، قند خون و فشار خون می تواند کمک شایانی در جهت پیشگیری یا درمان این بیماری‌ها داشته باشد.

 

کلینیک بدنسازی مربی تو | علی کیان پور

تلفن تماس : 09199631325

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *