کلینیک تخصصی مربی تو
تهران - سعادت آباد
کلینیک تخصصی مربی تو
پشتیبانی 24/7
09353132500
شنبه -4شنبه: 8.00 - 20.00
پنج شنبه - جمعه : 9.00 - 16.00
25 فروردین 1401 توسط alikianpoor 0 دیدگاه

معرفی رژیم لاغری 7 روزه

معرفی رژیم لاغری 7 روزه

 

رسیدن به وزن ایده‌آل همیشه یکی از مهمترین دغدغه‌ای افراد بوده است. بسیاری از ما سعی می‌کنیم یک برنامه رژیم لاغری خاص را پیگیری کنیم تا به وزن دلخواه برسیم و چربی‌های اضافه را آب کنیم. در این برنامه رژیم لاغری به شما خواهیم گفت که چگونه در ۷ روز لاغر شوید.

برنامه رژیم لاغری برای هفت روز

روز اول چی بخورم؟

  • قبل از صبحانه: ۲ لیوان آب گرم + ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • صبحانه: ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۱ قاشق چای خوری مربا یا عسل + ۱ قوطی کبریت پنیر + ۱ استکان چای + ۱ قاشق چای خوری شکر
  • یک ساعت بعد از صبحانه: ۱ لیوان شیر کم چرب
  • ساعت ۱۰ صبح: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • پیش از ناهار: ۲ لیوان آب + ۱ عدد میوه
  • ناهار: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۲ عدد دلمه یا ۲ عدد کوفته رژیمی
  • عصرانه: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • شام: ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۲ قاشق سالاد الویه رژیمی

روز دوم چی بخورم؟

  • قبل از صبحانه: ۲ لیوان آب گرم + ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • صبحانه: ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۱ قاشق چای خوری مربا یا عسل + ۱ قوطی کبریت پنیر + ۱ استکان چای + ۱ قاشق چای خوری شکر
  • یک ساعت بعد از صبحانه: ۱ لیوان شیر کم چرب
  • ساعت ۱۰ صبح: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • پیش از ناهار: ۲ لیوان آب + ۱ عدد میوه
  • ناهار: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۸ قاشق غذاخوری برنج + ۱ تکه متوسط مرغ یا گوشت یا ماهی
  • عصرانه: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • شام: ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۱ قوطی کبریت پنیر + ۳ عدد مغز گردو

روز سوم چی بخورم؟

  • پیش از صبحانه: ۲ لیوان آب گرم + ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • صبحانه: ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۱ قاشق چای خوری مربا یا عسل + ۱ قوطی کبریت پنیر + ۱ استکان چای + ۱ قاشق چای خوری شکر
  • یک ساعت پس از صبحانه: ۱ لیوان شیر کم چرب
  • ساعت ده صبح: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • پیش از ناهار: ۲ لیوان آب + ۱ عدد میوه
  • ناهار: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۲ عدد کتلت یا کوکو
  • عصرانه: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • شام: ۱ کف دست نان ( لواش یا تافتون ۲ کف دست ) + ۱ تکه کوچک مرغ یا گوشت یا ماهی (به اندازه ۲ انگشت)

روز چهارم چی بخورم؟

  • پیش از صبحانه: ۲ لیوان آب گرم + ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • صبحانه: ۱ کف دست نان ( لواش یا تافتون ۲ کف دست ) + ۱ قاشق چای خوری مربا یا عسل + ۱ قوطی کبریت پنیر + ۱ استکان چای + ۱ قاشق چای خوری شکر
  • یک ساعت پس از صبحانه: ۱ لیوان شیر کم چرب
  • ساعت ده صبح: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • پیش از ناهار: ۲ لیوان آب + ۱ عدد میوه
  • ناهار: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۸ قاشق غذاخوری برنج + نصف سیخ کباب کوبیده یا برگ یا جوجه یا ماهی
  • عصرانه: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • شام: سالاد به هر میزان که میل دارید + نصف پیتزا یا ۳ سیخ جگر کباب شده + ۱ عدد نان ساندویچی

روز پنجم چی بخورم؟

  • پیش از صبحانه: ۲ لیوان آب گرم + ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • صبحانه: ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۱ قاشق چای خوری مربا یا عسل + ۱ قوطی کبریت پنیر + ۱ استکان چای + ۱ قاشق چای خوری شکر
  • یک ساعت پس از صبحانه: ۱ لیوان شیر کم چرب
  • ساعت ده صبح: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • پیش از ناهار: ۲ لیوان آب + ۱ عدد میوه
  • ناهار: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۳/۴ سیخ کباب کوبیده یا برگ یا ۲ عدد تخم مرغ آب پز
  • عصرانه: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • شام: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۱ کاسه لوبیای پخته یا ۱ کاسه سوپ سبزیجات

روز ششم چی بخورم؟

  • پیش از صبحانه: ۲ لیوان آب گرم + ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • صبحانه: ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۱ قاشق چای خوری مربا یا عسل + ۱ قوطی کبریت پنیر + ۱ استکان چای + ۱ قاشق چای خوری شکر
  • یک ساعت پس از صبحانه: ۱ لیوان شیر کم چرب
  • ساعت ده صبح: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • پیش از ناهار: ۲ لیوان آب + ۱ عدد میوه
  • ناهار: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۸ قاشق غذاخوری برنج ساده یا عدس پلو یا لوبیا پلو + ۱ تکه متوسط مرغ یا گوشت
  • عصرانه: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • شام: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۱ لیوان عدس پخته یا ۱ لیوان شیر + ۲ عدد نان سوخاری

روز هفتم چی بخورم؟

  • پیش از صبحانه: ۲ لیوان آب گرم + ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو
  • صبحانه: ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۱ قاشق چای خوری مربا یا عسل + ۱ قوطی کبریت پنیر + ۱ استکان چای + ۱ قاشق چای خوری شکر
  • یک ساعت پس از صبحانه: ۱ لیوان شیر کم چرب
  • ساعت ده صبح: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • پیش از ناهار: ۲ لیوان آب + ۱ عدد میوه
  • ناهار: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۱ کف دست نان (لواش یا تافتون ۲ کف دست) + ۱ تکه متوسط مرغ یا گوشت یا ماهی
  • عصرانه: ۱ عدد میوه + ۱ لیوان چای + ۲ حبه قند یا ۱ عدد بیسکوییت یا ۱ عدد خرما
  • شام: سالاد به هر میزان که میل دارید + ۳ عدد سیب زمینی یا ۳ عدد لبوی متوسط پخته

آیا برنامه رژیم لاغری پشتوانه علمی دارد؟

هیچ مطالعه‌ای روی این برنامه رژیم لاغری انجام نشده است. اما احتمال اینکه یک فرد معمولی به خاطر محدودیت مصرف کالری در یک هفته، چند کیلوگرم از وزنش کم شود، زیاد است. اگر کالری ورودی به بافت چربی، کمتر از کالری خروجی آن باشد، چربی سوزی روی خواهد داد. طرفداران این رژیم عقیده دارند ترکیبات غذایی متنوع در این برنامه باعث می‌شود این رژیم لاغری، سودمند باشد چون ترکیبات غذایی تعیین‌شده در رژیم غذایی لاغری، متابولیسم و چربی سوزی را افزایش می‌دهد، اما حقیقتی پشت این ادعا وجود ندارد.

عوارض برنامه رژیم لاغری چیست؟

این رژیم غذایی تنها برای افرادی که از نظر بدنی مشکلی ندارند توصیه می‌شود. همچنین بارها در جیمیتو اعلام کردیم که قبل از شروع رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این رژیم غذایی تنها برای یک بازه زمانی کوتاه موثر خواهد بود و نباید هرگز آن را برای مدتی طولانی ادامه دهید.

نکات مهم در برنامه رژیم لاغری

  • روزانه حداقل ۶ – ۸ لیوان آب بنوشید.
  • هر لقمه را حداقل ۱۰ بار بجوید سپس قورت دهید.
  • تنها مجاز به وزن کردن خود هر ۲ هفته یکبار می‌باشید.
  • وعده‌های غذایی را در پیش دستی و با چنگال کوچک میل کنید.
  • تا ۳۰ دقیقه پس از صرف غذا از خوابیدن و استراحت خودداری کنید.
  • به جای ۱ لیوان شیر می‌توانید ۱ لیوان دوغ یا ۱ لیوان ماست کم چرب میل کنید.
  • روی سالاد خود می‌توانید ۱ قاشق چای خوری آبلیمو یا روغن زیتون یا سرکه اضافه کنید.
  • می‌توانید گوشت یا مرغ را جایگزین کوفته و دلمه نمایید.
  • حتما تمام وعده‌های غذایی را میل کنید تا کاهش وزن سریع‌تری داشته باشید.
  • می‌توانید در کنار گوشت یا مرغ از ۲ قاشق غذاخوری آب خورشت نیز استفاده کنید.
  • در این برنامه رژیم لاغری شما هفته‌ای ۱ تا ۳ کیلوگرم بسته به اضافه وزنتان کم می‌کنید.

غذاهای ممنوع برنامه رژیم لاغری

  • بستنی
  • کره
  • خامه
  • پفک
  • چیپس
  • تنقلات
  • شیرینی
  • آجیل

غذاهای آزاد برنامه رژیم لاغری

  • هویج
  • خیار
  • گوجه فرنگی
  • قارچ
  • کلم
  • گل کلم
  • کاهو
  • شلغم
  • سبزی خوردن و انواع سبزیجات خام

 

کلینیک بدنسازی مربی تو

ارائه دهنده انواع برنامه های تمرینی و رژیم های غذایی زیرنظر برترین اساتید ایران

تلفن مشاوره و تماس : 09354536070

باتشکر از دکتر علی کیان پور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید :

https://www.instagram.com/morabi_you.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.