Warning: Creating default object from empty value in /home3/morabiyo/morabi-you.ir/wp-content/plugins/medify-core/includes/framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
تاثیرات خوردن قهوه قبل از ورزش - کلینیک بدنسازی مربی تو
کلینیک تخصصی مربی تو
تهران - سعادت آباد
کلینیک تخصصی مربی تو
پشتیبانی 24/7
09353132500
شنبه -4شنبه: 8.00 - 20.00
پنج شنبه - جمعه : 9.00 - 16.00
15 فروردین 1401 توسط alikianpoor 0 دیدگاه

تاثیرات خوردن قهوه قبل از ورزش

تاثیرات خوردن قهوه قبل از ورزش

کمتر کسی را می‌توان پیدا کردن که از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت نبرد! البته این نوشیدنی در کشورهای خارجی نسبت به کشورمان هواداران بیشتری دارد. با این حال اگر یک روز صبح آن را امتحان کنید، حتما متوجه خواهید شد که در طول روز هوشیاری بیشتری خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن یک قهوه فنجان در روز بر افزایش عملکرد مغز تاثیر بسیار زیادی دارد، اما تحقیقات در مورد اثر این نوشیدنی بر بدن به خصوص قبل از ورزش بسیار مورد توجه متخصصان است.

مزایای خوردن قهوه قبل از ورزش

همه ما در مورد اهمیت ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سلامت بسیار شنیده‌ایم. اما گاهی اوقات خوردن برخی از خوراکی‌ها می‌تواند کمک بیشتری به موفقیت ما بکند. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن قهوه قبل از ورزش می‌تواند سوخت مورد نیاز بدن را برای انجام یک تمرین طولانی تامین کند. اما این ۵ خاصیت قهوه چیست که ما به شما توصیه می‌کنیم؟

افزایش تمرکز

کافئین می‌تواند عملکرد ذهنی را تقویت کرده و توانایی تمرکز شما را بهبود بخشد. محققان دانشگاه آریزونا تشخیص دادند بزرگسالانی که درست قبل از آزمایش حافظه، نصف فنجان قهوه می‌نوشند، در مقایسه با شرکت کنندگانی که قهوه نخوردن عملکرد چشمگیری داشته‌اند. اما ارتباط تمرکز با ورزش کردن چیست؟

فرض کنید شما قصد دارید وزنه بزنید و یا حتی یک فعالیت هوازی انجام دهید، با افزایش تمرکز هم می‌توانید بهتر وزنه بزنید و بیشتر تمرین کنید. البته نباید بیش از اندازه قهوه بنوشید، تحقیقات نشان می‌دهد نباید بیش از ۶ فنجان قهوه در روز بخورید، زیرا باعث بروز سردرد، لرزش بدن و حتی اضطراب در فرد می‌شود. همچنین قهوه ادرار آور است و می‌تواند شما را مجبور کند بیشتر به دستشویی بروید.

کاهش درد عضلانی

عضلات بدن از ورزش به خصوص تمرین با وزنه، احساس درد و منقبض شدن می‌کنند. نوشیدن قهوه به شما کمک خواهد کرد تا درد عضلانی کمتری را تجربه کنید. محققان دانشگاه جورجیا دریافتند که مصرف کافئین (معادل حدود دو فنجان قهوه) باعث کاهش درد عضلات در زنان پس از یک تمرین شدید می‌شود. پس نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه قبل از تمرین می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

جلوگیری از بروز انواع بیماری

تحقیقات جدید نشان داده است که نوشیدن حدود ۴ فنجان قهوه در روز برای سلامت قلب و بهبود فشار خون مفید است. اگر قصد ورزش کردن دارید باید بدانید که قبل از هر چیزی باید قلبی سالم و گردش خونی منظم داشته باشید پس نوشیدن قهوه را فراموش نکنید. برخی شواهد نشان می دهد که می تواند به جلوگیری از زوال عقل کمک کند.

حتی بنیاد کشف داروی آلزایمر نیز در مورد نوشیدن قهوه برای محافظت از مغز صحبت کرده است. شش مطالعه مشاهده ای گزارش داد که افراد مسن که قهوه را به طور متوسط ​​مصرف می‌کنند (سه یا چهار فنجان در روز)، خطر کمتری در برابر زوال عقل تجربه کرده‌اند. هرچند شواهد هنوز قطعی نیست، اما هنوز هم می‌توان به مفید بودن قهوه اطمینان داشت.

افزایش چربی سوزی

نوشیدن قهوه قبل از تمرین می‌تواند از سلول‌های چربی به عنوان منبع انرژی به جای گلیکوژن، استفاده کند. علاوه بر این ، مقادیر بالای کافئین سوخت و ساز بدن شما را تقویت می‌کند، بنابراین در طول روز کالری بیشتری می‌سوزانید. کالری سوخته بیشتر به معنای فرصت بیشتر برای کاهش وزن است. و نوشیدن قهوه قبل از تمرین این اثر را حتی بیشتر می‌کند.

افزایش عملکرد

نوشیدن قهوه قبل از تمرین به این معنی است که می‌توانید مدت زمان بیشتری تمرین کنید. اگر خوردن قهوه قبل از ورزش در برنامه‌تان نبوده است بد نیست یک تجدید نظر اساسی به آن بکنید، زیرا تحقیقات ثابت کرده است که حتی میزان خستگی شما از تمرین را کاهش خواهد داد. مطالعه ای که در مجله British Science of Sports منتشر شد نشان داد كه شركت كنندگانی كه قبل از دویدن ۱۵۰۰ متر قهوه می‌نوشیدند، به طور متوسط ​​۴٫۲ ثانیه سریعتر از گروهی که قهوه نخوردن، دویدن خود را به پایان رساندند. 

نتیجه‌گیری

نوشیدن قهوه قبل از تمرین به قدرت، استقامت و ثابت ماندن وزن کمک می‌کند. اما همانگونه که در بالا اشاره کردیم نباید در مصرف آن زیاده روی کنید زیرا ممکن است مشکلاتی را برایتان به وجود آورد. پس امروز قبل از اینکه به باشگاه بروید و یا اگر قصد ورزش در خانه را دارید، یک فنجان قهوه نوش جان کنید و سپس اقدام به گرم کردن و شروع تمرین کنید. 

کلینیک بدنسازی مربی تو

ارائه دهنده انواع برنامه های تمرینی و رژیم های غذایی زیرنظر برترین اساتید ایران

تلفن مشاوره و تماس : 09354536070

باتشکر از دکتر علی کیان پور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید :

https://www.instagram.com/morabi_you.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *