Warning: Creating default object from empty value in /home3/morabiyo/morabi-you.ir/wp-content/plugins/medify-core/includes/framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
روش های لاغری سریع بدون بازگشت - کلینیک بدنسازی مربی تو
کلینیک تخصصی مربی تو
تهران - سعادت آباد
کلینیک تخصصی مربی تو
پشتیبانی 24/7
09353132500
شنبه -4شنبه: 8.00 - 20.00
پنج شنبه - جمعه : 9.00 - 16.00
25 فروردین 1401 توسط alikianpoor 0 دیدگاه

روش های لاغری سریع بدون بازگشت

روش های لاغری سریع بدون بازگشت

 

بسیاری از ما به دنبال لاغری سریع هستیم. شاید خود را برای یک مهمانی آماده می‌کنید و یا هر دلیل دیگری که دارید. ما در اینجا قصد داریم به روش‌های لاغری سریع را به صورت کامل و بدون بازگشت به شما ارایه دهیم؛

۱- برای رسیدن به لاغری سریع صبحانه را مفصل بخورید

خوردن صبحانه پر کالری و مقوی و در مقابل شام کم کالری باعث لاغری سریع خواهد شد. پژوهشگران دو گروه از زنان را مورد آزمایش قرار دادند: یک گروه از زنان چاق ۷۰۰ کالری در صبحانه، ۵۰۰ کالری در ناهار و ۲۰۰ کالری در شام مصرف کردند.

گروه دوم همان غذاها خوردند اما ۲۰۰ کالری در صبح و برای شام ۷۰۰ کالری مصرف کردند. بعد از ۱۳ ماه آن‌هایی که وعده صبحانه‌شان بزرگ بود، ۸ کیلوگرم از وزن‌شان را از دست دادند، در حالی که آن‌هایی که وعده‌ی شام‌شان بزرگ بود، تنها ۸ کیلوگرم کم کردند.

۲- چای سبز و قهوه برای لاغری سریع موثرند

بر اساس تحقیقات جدید چای سبز با افزایش سوخت و  ساز بدن موجب می‌شود در طول ۲۴ ساعت ۷۰ کالری بیشتر از بسوزانید. همچنین قهوه و چای به سبب داشتن آنتی اکسیدان باعث محافظت از بدنتان خواهند شد.

۳- برای لاغری میوه‌هایی مانند سیب و موز را بو کنید!

شاید خنده‌دار به نظر برسد اما این روش واقعا تاثیر گذار است. محققان در شیکاگو  این روش را روی ۳۰۰۰ داوطلب آزمایش کردند، پی برد که آدم‌ها هرچه بیشتر بوی این خوراکی‌ها را استشمام می‌کردند، کمتر گرسنه می‌شدند و وزن بیشتری از دست می‌دادند. یک نظریه این است که استشمام بوی خوراکی‌ها مغز را فریب می‌دهد که فکر کند شما واقعا در حال خوردن آن هستید.

۴- نوشابه های انرژی زا و شیرین را فراموش کنید

کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها نسبت به کالری دریافتی از مواد غذایی جامد، خاصیت سیرکنندگی کمتری دارد. نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنی‌های کاراملی به اندازه مصرف یک کاسه سبزیجات و غذاهای حاوی پروتئین شما را سیر نمی‌کند؛ بنابراین تا حد امکان مصرف آبمیوه‌های پر از شکر و نوشابه انرژی زا را متوقف کنید.

۵- خوردن فلفل باعث لاغری سریع می‌شود!

خوردن ادویه باعث لاغری می‌شود؛ فلفل باعث می‌شود، بدن هورمون آدرنالین بیشتری ترشح کند که نتیجه آن افزایش سوخت‌وساز و افزایش کالری سوزی است. تندی غذا موجب می‌شود آن را با سرعت کمتری میل و زودتر احساس سیری کنید. سایر ادویه‌های مفید برای کاهش وزن عبارتند از زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن کوهی است.

۶- رنگ آبی در فضا باعث کم اشتهایی می‌شود

رنگ آبی به عنوان مهار کننده اشتها عمل می‌کند. محققان دریافته‌اند که آدم‌ها در یک اتاق آبی ۳۳ درصد کمتر می‌خورند. نور آبی رنگ ظاهرا باعث می‌شود که خوراکی‌ها کمتر جذاب به نظر برسند. بنابراین در بشقاب‌های آبی غذا بخورید، هنگام غذا خوردن لباس آبی رنگ بپوشید، و از یک رومیزی آبی رنگ استفاده کنید. از رنگ‌های قرمز، زرد، و نارنجی اجتناب کنید. مطالعات نشان می‌دهند که این رنگ‌های باعث می‌شوند که بیشتر بخورید.

۷- گرسنگی کشیدن مانع لاغری سریع است

حذف وعده‌های غذایی و گرسنگی کشیدن راه مناسبی برای لاغری سریع و سالم نیست. اگر وعده غذایی خود را حذف کنید، در وعده‌های بعدی با دو برابر کردن غذا به سلامتی خود آسیب می‌زنید. همچنین گرسنگی سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد. برای حل این مشکلات بهترین روش این است که روزانه سه وعده‌ی غذایی و دو میان‌وعده میل کنید و بین وعده‌های غذایی بیشتر از ۳ یا ۴ ساعت وقفه نیفتد.

۸- آبمیوه طبیعی شما را لاغر می‌کند

یک راه مناسب برای تامین آب مورد نیاز بدن‌تان، مصرف غذاهایی است که در داخل خود مقدار زیادی آب دارند. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارند. این مواد ازجمله منابع تامین فیبر هستند و با داشتن مقدار زیادی فیبر موجب احساس سیری می‌شوند.

۹- برای لاغری سریع آجیل، میوه و سبزیجات زیاد بخورید

پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌توانند به تعادل سدیم در بدن کمک کنند. غذاهای سرشار از پتاسیم مانند سبزیجات برگ سبز، اغلب غذاهای نارنجی رنگ (پرتقال، سیب‌زمینی شیرین، هویج و ملون)، موز، گوجه فرنگی، سبزیجات چلیپایی (مانند انواع کلم‌ها و مخصوصا گل کلم)، لبنیات کم‌چرب، مغزها و دانه‌ها دارای خواص متعددی هستند. این مواد غذایی در کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش بیماری‌های مزمن مانند دیابت موثرند.

۱۰- قرص‌های لاغری کوچک‌ترین تاثیری ندارند

قرص های لاغری زیادی در بازار وجود دارند. بعضی از این داروها ادعای کم کردن ۵ کیلو در ۱۰ روز را دارند. ممکن است نامیدی شما را وسوسه کند تا به جای لاغری از طریق رژیم غذایی سالم به سراغ این داروها بروید، اما باید بدانید این داروها معمولا عوارض بدی به دنبال دارند و کاهش وزن‌شان در بیشتر مواقع باز می‌گردد.

۱۱- ورزش کلید اصلی لاغری سریع است

البته فواید ورزش برای سلامتی انکارناپذیر است، اما فکر می‌کنید بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی چه موقع است؟ تمرینات ورزشی همیشه مفید و تأثیرگذار است، اما تاثیرش هنگام غروب دو چندان می‌شود. با سپری شدن روز و رسیدن به شب، سوخت‌وساز بدن آهسته‌تر می‌شود. ۳۰ دقیقه ورزش هوازی پیش از شام، سرعت سوخت‌وسازتان را افزایش داده و برای دو سه ساعتی آن را بالا نگه می‌دارد. همچنین با تمرین ورزشی، می‌توانید به کاهش استرس خود کمک کنید و با جلوگیری از پرخوری به وزن مناسب برسید.

کلینیک بدنسازی مربی تو

ارائه دهنده انواع برنامه های تمرینی و رژیم های غذایی زیرنظر برترین اساتید ایران

تلفن مشاوره و تماس : 09354536070

باتشکر از دکتر علی کیان پور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید :

https://www.instagram.com/morabi_you.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *