Warning: Creating default object from empty value in /home3/morabiyo/morabi-you.ir/wp-content/plugins/medify-core/includes/framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
غذاهایی که باعث چاقی می شوند - کلینیک بدنسازی مربی تو
کلینیک تخصصی مربی تو
تهران - سعادت آباد
کلینیک تخصصی مربی تو
پشتیبانی 24/7
09353132500
شنبه -4شنبه: 8.00 - 20.00
پنج شنبه - جمعه : 9.00 - 16.00
18 فروردین 1401 توسط alikianpoor 0 دیدگاه

غذاهایی که باعث چاقی می شوند

غذاهایی که باعث چاقی می شوند

تعداد غذاهای چاق کننده کم نیستند اما در این مقاله قصد داریم ۹ مورد که بیشتریم شیوع مصرف را بین افراد جامعه دارد را معرفی کنیم تا از طریق این آگاهی در کاهش وزن شما سهیم باشیم.

غذاهای چاق کننده را بشناسید

قبل از اینکه به سراغ رژیم لاغری بروید باید غذاهای چاق کننده را بشناسید تا با حذف و یا کاهش آن در برنامه غذایی به تناسب اندام دست یابید. در این بخش قصد داریم شما را با غذاهای چاق کننده بیشتر آشنا کنیم.

آبمیوه

آبمیوه گاهی اوقات انتخابی سالم به نظر می‌رسد اما بسیاری از برندهای تولید کننده این خوراکی برای خوشمزه کردن ان به سراغ انواع اسانس و همچنین شکر و مواد نگهدارنده می‌روند که از آبمیوه یک غذای چاق کننده می‌سازد. خوردن آبمیوه‌های بسته بندی شما باعث افزایش چربی شکم و پلو می‌شود؛ بنابراین اگر یک رژیم غذایی سالم را دنبال می‌کنید بهتر است از خود میوه‌ها استفاده کنید.

همچنین در خوردن آبمیوه نیز برای خود محدودیتی ایجاد کنید. خوردن بیش از ۱۵۰ میلی لیتر از این نوشیدنی برای بدن مضر است. حتی اگر این آبمیوه ۱۰۰ درصد طبیعی باشد و فاقد شکر و مواد نگهدارنده باشد!

شیر کاکائو

شکلات تلخ دارای خواص بسیار زیادی است که یکی از آن‌ها کمک به سلامت مغز و قلب است. اما اگر همین شکلات و کاکائو با شکر درون شیر حل شده باشد می‌تواند برای شما چاقی را به همراه داشته باشد. پس اگر به دنبال خوردن یک غذای سالم هستید، شیر را به صورت مجزا و بدون کاکائو نوش جان کنید.

کره بادام زمینی

مصرف اندازه کره بادام زمینی برای بدن مفید است. در فرایند تولید کره بادام زمینی مقدار زیادی روغن، مواد نگهدارنده و همچنین نمک و شکر استفاده می‌شود که مصرف زیاد این خوراکی می‌تواند به چاق شدن شما بیانجامد. بنابراین اگر به دنبال داشتن یک صبحانه رژیمی هستید بهتر است در خوردن این غذا زیاده روی نکنید.

انواع نوشابه

ماءالشعیر، نوشابه و … همه این نوشیدنی‌ها در دسته غذاهای چاق کننده قرار دارند. بنابراین اگر داشتن اندامی متناسب برایتان مهم است بهت است دور این نوع مواد را خط بکشید. نوشابه‌ها فاقد مواد مغذی بوده و در عوض مقدار زیادی کالری را به بدن شما وارد می‌کند که می‌تواند سلامت بدن را با خطر مواجه کند. از دیگر پیامدهای خوردن این نوشیدنی بروز سرطان، دیابت نوع ۲ و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی است.

پیتزا

پیتزا یکی از غذاهای چاق کننده ای است که در میان کودکان و نوجوانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این علاقه باعث شده است بسیاری در خوردن آن زیاده روی کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، هر یک تکه پیتزا سرشار از مواد فراوری شده، چربی و کالری است که باعث اضافه وزن در شما می‌شود. همچنین وجود نمک و مواد سرخ شده بر روی آن علاوه بر چاقی می‌تواند باعث بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین باعث بروز سرطان در افراد شود.

بستنی 

تقریبا می‌توان گفت تمام برندهای تولید کننده بستنی از مقادیر بسیار زیادی شکر برای تهیه این خوراکی چاق کننده استفاده می‌کنند. بنابراین خوردن این دسر خوشمزه می‌تواند کالری اضافی وارد بدن شما کند. اگر از هواداران خوردن این خوراکی خوشمزه هستید، به شما توصیه می‌کنم که به صورت تفریحی و گاه به گاه ان را نوش جان کنید تا دچار چاقی نشوید.

سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده و چیپس از محبوب‌ترین هله هوله‌هایی است که معمولا ما در طی روز نوش جان می‌کنیم! این خوراکی چاق کننده دارای کالری بسیار زیادی است به طوری که هر ۱۳۹ گرم سیب زمینی سرخ کرده بیش از ۴۲۷ کالری انرژی دارد که خود به اندازه یک وعده اصلی است اما از نظر خاصیت تاثیر زیادی بر بدن نخواهد داشت و چیزی جز چربی شکم و پهلو را برایتان به ارمغان نمی‌آورد. تحقیقات انجام شده بر روی افراد چاق نشان می‌دهد مصرف سیب زمینی سرخ کرده در آنان بیش از سایر افراد جامعه است.

قهوه با شکر

هم ما می‌دانیم که قهوه و چای یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان هستند. شیرین کرده قهوه با شکر یکی از رایج‌ترین کارهایی است که بسیاری از ما آن را به صورت ناخودآگاه انجام می‌دهیم. بنابراین اگر به خوردن قهوه با شکر عادت دارید باید توجه داشته باشید که بزرگ شدن شکم و پهلو یکی از پیامدهای ناخوشایند آن است. پیشنهاد جیمیتو به شما این است که به جای شکر از شیر در قهوه استفاده کنید تا از تلخی آن کمی کاسته شود.

شیرینی و کلوچه

شیرینی، کلوچه و دونات از غذاهای چاق کننده ای هستند که به مقدار زیاد در طی سال مصرف می‌کنیم. پس باید حواسمان باشد که نباید از آن‌ها بیش از اندازه استفاده کنیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، یک دونات با اندازه متوسط بیش از ۲۰۰ کالری انرژی دارد و اگر همان دونات با روکش شکلاتی باشد میزان کالری آن به بیش از ۳۰۰ افزایش می‌یابد.

پاستا با سس آلفردو

پاستا با سس آلفردو دارای کالری بسیار زیادی است؛ یک بشقاب از این غذا به تنهایی بیش از ۸۰۰ کالری انرژی دارد و خوردن آن به کودکان و افرادی که تحرک کمی دارند اصلا توصیه نمی‌شود. تمام خانواده‌های ماکارونی و پاستا دارای کالری زیاد هستند اما پاستا با سس آلفردو میزان کالری بسیار بیشتری نسبت به سایر غذاهای هم خانواده خود دارد.

نوشابه انرژی زا

تمام نوشابه‌های انرژی زا با مقدار بسیار زیادی شکر شیرین می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک بطری نوشابه انرژی زا مانند رد بول و یا هایپ بیش از ۹۰ کالری دارند و برای تولید آن بیش از ۲۵ گرم شکر استفاده می‌شود. پس نوشابه‌های انرژی زا نیز در دسته بندی غذاهای چاق کننده قرار می‌گیرند.

سالاد با سس مایونز

شاید خوردن سالاد بدون سس چندان خوشمزه به نظر نرسد؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم به جای حذف کامل سس مایونز از سالاد، از انواع کم چربی و رژیمی استفاده کنید و یا با مقداری برابر از ماست کم چرب مخلوط کنید. این کار کمک زیادی می‌کند که کالری کمتری دریافت کنید و کمتر دچار چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن شوید.

چیز برگر

غذایی خوشمزه و جذاب اما کشنده! گوشت به کار رفته در تهیه چیز برگر معمولا چرب است اما ترکیب این گوشت با پنیر این غذا را به یکی از ناسالم‌ترین انواع خوراکی های چاق کننده تبدیل می‌کند. به همین دلیل ساده باید از خوردن انواع فست‌فود به خصوص چیز برگر خودداری کنید. زیرا سلامت بدن، قلب و عروق شما بسیار با ارزش‌تر از خوردن یک خوراکی چرب و خوشمزه است!

سوسیس و کالباس

شاید باور نکنید اما برای تولید سوسیس و کالباس از نقاطی از گوشت گاو و یا گوسفند استفاده می‌شود که بسیار پرچرب است. همین نکته کافیست که شما را از خوردن این غذای فراوری شده دلسرد کند. غذاهای فراوری شده مانند سوسیس و کالباس دارای مواد نگهدارنده‌ای هستند که باعث بروز بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری قلبی و عروقی می‌شوند.

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری ۲ تکه و یا ۳ تکه فرقی نمی‌کند! همه آن برای شما مضر است. پیشنهاد ما به شما این است به جای خوردن این فست‌فود بهتر است جوجه کباب بخورید؛ این غذا هم سالم است و هم از نظر مزه و طعم چیزی کمتر از این خوراکی چاق کننده ندارد. از آنجایی که فرآیند پختن مرغ سوخاری درون روغن زیاد و بعضا ناسالم انجام می‌شود، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

کلینیک بدنسازی مربی تو

ارائه دهنده انواع برنامه های تمرینی و رژیم های غذایی زیرنظر برترین اساتید ایران

تلفن مشاوره و تماس : 09354536070

باتشکر از دکتر علی کیان پور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید :

https://www.instagram.com/morabi_you.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *