Warning: Creating default object from empty value in /home3/morabiyo/morabi-you.ir/wp-content/plugins/medify-core/includes/framework/ReduxCore/inc/class.redux_filesystem.php on line 29
مزایای مولتی ویتامین برای بدنسازان چیست؟ - کلینیک بدنسازی مربی تو
کلینیک تخصصی مربی تو
تهران - سعادت آباد
کلینیک تخصصی مربی تو
پشتیبانی 24/7
09353132500
شنبه -4شنبه: 8.00 - 20.00
پنج شنبه - جمعه : 9.00 - 16.00
27 فروردین 1401 توسط alikianpoor 0 دیدگاه

مزایای مولتی ویتامین برای بدنسازان چیست؟

مزایای مولتی ویتامین برای بدنسازان چیست؟

 

مزایای مولتی ویتامین برای بدنسازان چیست؟

در مبحث بدنسازی و مکمل، احتمالا اولین چیزی که به آن فکر می‌کنید، پودر پروتئین است. از آنجایی که این مکمل در زمینه عضله سازی و ریکاوری کارآمد می‌باشد، بنابراین عقلانی است که اولین مکملی باشد که به ذهن خطور کند، اما در دنیای بدنسازی تنها پودر پروتئین نیست که دارای محبوبیت بالایی می‌باشد. بنابراین دیگر موارد مولتی ویتامین برای بدنسازان شامل چه چیزهایی می شوند؟ مکملهای مختلف دیگری نظیر آمینو اسید‌های شاخه دار، کراتین و چربی‌ سوز‌ها نیز به وفور مورد مصرف قرار میگیرند.

اما مکملی که اغلب از توجه افراد در زمینه بدنسازی غافل می ماند، مولتی ویتامین است. بله، شما میتوانید مقدار زیادی از ویتامین‌های ضروری را از طریق رعایت یک رژیم بالانس به دست آورید، اما گاهی‌ اوقات انجام این کار واقعا سخت میشود. مخصوصا در بدنسازی، ضروری است که برای دستیابی به سلامت مطلوب و بهبود ریکاوری، تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را کسب کنید.

به همین دلیل است که مولتی ویتامین‌ها بسیار مفید هستند، زیرا آنها راهی‌ آسان برای تامین ویتامین هایی هستند که نمیتوانید به اندازه کافی‌ از طریق رژیم غذایی دریافت کنید. به عبارت دیگر، مولتی ویتامین‌ها هرگونه خلع غذایی را که ممکن است داشته باشید را پوشش می دهند تا شما بتوانید تمام مواد مغذی را در دوز کافی‌ به بدن خود برسانید.

خوشبختانه امروزه بهترین مولتی ویتامین‌ های مخصوص بدنسازی در بازار وجود دارد که میتوانند تمام نیاز‌های شما به ویتامین‌ها و مواد معدنی را به شکل روزانه تامین کنند. بدنسازی می تواند فشار بسیار زیاد و طاقت فرسایی را به بدن تحمیل کند، مخصوصا زمانی‌ که تمرینات فراوانی را انجام داده یا در دوره کات از رژیم‌های کم کالری و محدود استفاده می‌کنید، این امر اغلب میتواند منجر به کمبود یک سری ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن شود. ( مهم! نشانه های کمبود ویتامین را جدی بگیرید!)

به همین دلیل، یک مولتی ویتامین بدون شک در دوره بدنسازی میتواند یکی‌ از مهم‌ ترین مکملهایی باشد که می توانید مصرف کنید. در این مطلب از سایت مکمل ها  قصد داریم در مورد مولتی ویتامین برای بدنسازان و چرا این مکمل نیز باید در اولویت اول شما قرار بگیرد می پردازیم.

جدول محتوا  نمایش جدول 

مولتی ویتامین چیست؟

افراد دارای سبک زندگی‌ بسیار فعال نظیر بدنسازان، ورزشکاران، کراس فیتر‌ها و فیتنس کاران فشار بسیار بیشتری را نسبت به مردم عادی به بدن خود وارد می کنند. بنابراین،چیز مهمی که باید اینجا مدنظر قرار دهید این است که هرچه بیشتر از بدن کار بکشید، بیشتر نیز باید به آن رسیدگی کنید. بدون شک شما نیز مولتی ویتامین‌ها  زیادی را در ویترین مکمل فروشی‌ها دیده اید. آنها همه جا هستند، اما آیا  مزایایی مولتی ویتامین برای بدنسازان را می دانید؟  آنها چه هستند؟ بیایید کمی‌ در این باره شفاف سازی کنیم.

یک مولتی ویتامین به ترکیبی‌ گفته می شود که شامل ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر اجزای غذایی می‌باشد که هدف آن به عنوان یک مکمل غذایی می باشد. مولتی ویتامین‌ها در فرم قرص، کپسول، پاستیل، پودر، مایع و فرم‌های تزریقی موجود می‌باشد. مولتی ویتامین ها معمولا دارای قیمت نسبتا ارزان بوده و همه جا موجود هستند.

انتخاب مولتی ویتامین برای بدنسازان

چگونه یک مولتی ویتامین برای بدنسازان  انتخاب کنید؟

تمام مولتی ویتامین‌ها یکسان ساخته نشده اند، بنابراین هنگامی که بخواهید از آن در کنار برنامه تمرینی و غذایی خود استفاده کنید، نباید اولین مولتی ویتامینی که دیدید را خریداری کنید. آیا نوع قرص، نوع جویدنی یا‌ نوع مایع را ترجیح میدهید؟ در مورد اینکه مصرف کدام فرم مولتی ویتامین برای بدنسازان می تواند  راحت تر باشد فکر کنید. همچنین سعی‌ کنید یک برند قابل اتکا و امتحان پس داده را انتخاب کنید که از لحاظ کیفیت محصولاتش دارای شهرت خوبی‌ باشد.

 اطمینان حاصل کنید که  یک مولتی ویتامین  مدنظر دارای تمام پیش نیاز‌های زیر نیز باشد :

۱ . بدون مواد حساسیت زا

۲ . طبیعی

۳ . جذب بالا در بدن

۴ . تضمین خلوص محصول

۵ . بدون مواد پر کننده، رنگ‌های مصنوعی‌ یا مواد افزودنی

مزایایی مولتی ویتامین برای بدنسازان

آیا بدنسازی هستید که می‌خواهید سبد خرید مکملهای خود را بزرگ تر کنید؟ اگر اینطور است، ما تا به اینجا بررسی کردیم که مولتی ویتامین چیست ؟ چگونه باید یک مولتی ویتامین با کیفیت را خریداری کرد. اکنون، زمان آن رسیده که مزایای مولتی ویتامین و مصرف این مکمل برای بدنسازان را شرح دهیم.

به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد مولتی ویتامین‌ها بدانید.

بهبود انرژی

بدنسازی می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین تامین انرژی مورد نیاز بدن ضروری می‌باشد، مخصوصا در آن زمان‌های بسیار سخت آمادگی قبل از مسابقات. اگر به اندازه کافی‌ از ویتامین‌های مناسب استفاده نکنید، بدنتان برای انجام وظایف ساده، می بایست سخت تر کار کند و اگر بدن سخت تر کار کند، پس این امر میتواند منجر به خستگی‌ و دیگر مشکلات مربوط به سلامتی شود که شما به عنوان یک بدنساز خواهان آن نیستید.

شاید در طول روز تجربه افت ناگهانی سطح انرژی را داشته اید. یک دلیل بروز این مشکل می تواند کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری باشد. خوشبختانه، مصرف مولتی ویتامین برای بدنسازان  و پیروی از یک سبک زندگی‌ سالم می تواند باعث افزایش انرژی و تناسب اندام شده و به ثبت رکورد‌های بهتر در حرکات اصلی‌ کمک کند.

 بهبود حالات خلقی‌

همه ما آگاهیم که بدنسازان در دوره رژیم کات خود ممکن است کمی‌ بدخلق شوند. خوشبختانه، مصرف یک مولتی ویتامین با کیفیت به شکل روزانه دارای تاثیرات مثبتی روی حالات خلقی‌ و احساسی‌ فرد می‌باشد. مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی‌ به مغز کمک کرده تا فعالیت‌های مرتبط با حالات خلقی‌ را بهبود دهد. تحقیقات نشان داده اند که کمبود مواد مغذی در بدن ممکن است باعث کاهش ادراک شناختی‌ و نوسانات خلقی‌ شود بنابراین مصرف مولتی ویتامین برای بدنسازان واقعا ضرورت دارد.

۵ رژیم غذایی محبوب و بررسی نکات مثبت و منفی‌ آنها
خواندن

مصرف ویتامین میتواند روی حالات خلقی‌ اثر گذار باشد و تحقیقات بالینی رندوم و کنترل شده نشان میدهند که مکملهای مولتی ویتامین میتوانند به کاهش علایم خفیف اختلال خلقی‌ کمک کنند که یکی از اثرات مزایای استفاده مولتی ویتامین برای بدنسازان می باشد.

 کاهش علایم استرس و اضطراب

سطح بالای استرس و اضطراب می تواند بدن شما را نابود کند، در حالی‌ که سطح بالای کورتیزول حاصل از استرس نیز میتواند کاهش وزن را با اختلال مواجه کند. به علاوه، یک فرد مضطرب و استرسی نمی‌تواند همانند یک فرد آرام و ریلکس عملکرد یا کارایی داشته باشد. مصرف یک مولتی ویتامین حاوی مقادیر مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی میتواند به میزان قابل توجهی‌ سطح استرس و اضطراب را کاهش دهد.

بدن شما از ویتامین‌های گروه B میتواند در تبدیل غذا به انرژی و همچنین حفظ عملکرد صحیح سیستم عصبی استفاده کند. یک مولتی ویتامین روزانه میتواند علاوه بر تامین ویتامین‌های گروه ب، تامین کننده دیگر ویتامین‌های دیگر نیز باشد.

 بهبود حافظه کوتاه مدت

مصرف یک مولتی ویتامین نشان داده است که میتواند به بهبود حافظه کوتاه مدت کمک کند. بنابراین، اگر قادر به تمرکز بهتر باشید، میتوانید انتظار عملکرد بهتر، چه در داخل و چه در خارج از باشگاه را داشته باشید. پس  مصرف مولتی ویتامین برای بدنسازان می تواند روی حافظه اثر بگذارد.

کمک به حفظ قدرت عضلات

ممکن است قبلا از این موضوع آگاهی‌ پیدا نکرده باشید، اما مصرف یک مولتی ویتامین برای بدنسازان به صورت روزانه میتواند به حفظ قدرت عضلات کمک کند که البته این امر برای بدنسازان حیاتی‌ می‌باشد. رادیکال‌های آزاد در بدن به دنبال دیگر الکترون‌ها رفته تا با هم جفت شوند.

در نتیجه، این امر میتواند باعث آسیب به سلول ها، پروتئین‌ها و دی ان‌ ای شود. رادیکال‌های آزاد عموما مسئول مشکلات مرتبط با پیری عضلات هستند. مصرف روزانه مولتی ویتامین می تواند از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن بکاهند. هرچه رادیکال‌های آزاد کمتر باشند، به معنی‌ داشتن عضلات سالم تر و در نتیجه بدنی سالم تر می‌باشد.

 مطلب  ویتامین تقویت سیستم ایمنی بدن  را از دست ندهید!

 کمک به تقویت سیستم ایمنی

بدنسازان می توانند استرس بسیار شدیدی را به بدن وارد کنند و همچنین امکان فشار زیاد روی سیستم عصبی مرکزی نیز وجود دارد که این امر میتواند منجر به تضعیف سیستم ایمنی شود. شما می بایست هر آنچه در توان دارید برای حفظ سلامت سیستم ایمنی خود انجام دهید. خوشبختانه، مصرف یک مولتی ویتامین که حاوی ویتامین C باشد می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، زیرا این ویتامین، آنتی اکسیدانی قدرتمند می‌باشد.

ویتامین D و ویتامین E نیز به تقویت سیستم ایمنی کمک میکنند، زیرا هر دو ویتامین می توانند به کاهش علایم آلرژی کمک کنند.

مزایایی مولتی ویتامین برای قلب

مولتی ویتامین برای بدنسازان میتواند برای قلب آنان خوب باشد. بدنسازان، نظیر ورزشکاران، تمرینات زیادی را انجام میدهند، بنابراین مراقبت از قلب یک ضرورت می‌باشد. یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی شود.

به یاد داشته باشید که قلبتان نیز یک ماهیچه می‌باشد! بیماری قلبی عامل اصلی‌ مرگ مردان و زنان در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. ویتامین‌های ب۱، ب۲، ب۶، ک۱، نیاسین، کوآنزیم کیو ۱۰ و منیزیم، همگی‌ در سلامت قلب و عروق نقش دارند، که همگی‌ این ویتامین‌ها را اغلب می‌توان در یک مولتی ویتامین با کیفیت یافت کرد.

کاهش تاثیرات افزایش سن و مولتی ویتامین برای بدنسازان

بیایید رو راست باشیم، برای اکثریت تنها جنبه بهبود ظاهر در بدنسازی مهم است. شما می‌خواهید ظاهری خوب داشته باشید، اما اگر به اندازه کافی‌ مواد مغذی مصرف نکنید و شروع به زودتر پیر شدن کنید، این نمی‌تواند برایتان خوب باشد. رژیم‌های سخت و رقابت کردن میتواند فشار زیادی را به بدن تحمیل کند، بنابراین باید هر کار ممکن را انجام داده تا این آسیب‌ها را به حداقل برسانید. همچنان که سنتان بیشتر می شود، نیاز‌های غذایی شما نیز افزایش می یابد پس در انتخاب مولتی ویتامین برای بدنسازان دقت کنید.

در همین حین، جذب مواد مغذی توسط بدن نیز سخت تر می شود و احیانا مصرف دارو‌های مختلف نیز بیش از پیش بدنتان را از مواد مغذی تهی می کند. یک مولتی ویتامین خوب به بدن کمک کرده تا این کمبود‌ها را جبران کند.

کمک به جلوگیری از کمبود‌های غذایی

یک مزایای مولتی ویتامین جلوگیری از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. برخی‌ شرایط ممکن است نیاز‌های غذایی بدن را افزایش دهند و این امر مخصوصا در مورد بدنسازی نیز صدق می‌کند. بنابراین، مصرف یک مولتی ویتامین عقلانی به نظر می‌رسد.

 پوست و غشای سالم

ویتامین E که محلول در چربی‌ می‌باشد و معمولا در یک مولتی ویتامین خوب یافت می شود، میتواند به حفظ سلامتی پوست از طریق محافظت از غشای سلول، گردش خون، قلب، اعصاب، گلبول‌های قرمز و ماهیچه‌ها کمک کند. یک مولتی ویتامین خوب کارهای زیادی را میتواند برای شما انجام دهد، بنابراین مصرف آنها را باید در اولویت قرار دهید. به علاوه شما چه یک بدنساز مرد باشید یا زن، همیشه یک مولتی ویتامین مناسب را میتوانید یافت کنید.

یک مولتی ویتامین زنانه میتواند شامل ترکیبی‌ در جهت مراقبت از پوست، مو، ناخن و دندان باشد، در حالی‌ که یک مولتی ویتامین مردانه میتواند دارای موادی نظیر گرده لیوه در جهت بهبود سلامت پروستات باشد. امیدواریم مطلب امروز مکمل ها در خصوص مولتی ویتامین برای بدنسازان برای شما مفید واقع شده باشد. با نظرات خود ما را در بهبود تولید محتوا یاری کنید.

 

کلینیک بدنسازی مربی تو

ارائه دهنده انواع برنامه های تمرینی و رژیم های غذایی زیرنظر برترین اساتید ایران

تلفن مشاوره و تماس : 09354536070

باتشکر از دکتر علی کیان پور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید :

https://www.instagram.com/morabi_you.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *